Handelsbetingelser

Så ved du hvordan du skal forholde dig

Generelt
Disse betingelser er gældende for forbrugere ved handel på nordic-designs.dk Varer købt på nordic-designs.dk er alene henvendt til forbrugere, og ved bestilling af varer på nordic-designs.dk bekræftes det at varer ikke er købt med henblik på videre salg.
Erhvervsdrivende der ønsker at handle på nordic-designs.dk bedes rette henvendelse til vores Erhvervsafdeling på support@nordic-designs.dk.

2. Levering
nordic-designs.dk bestræber sig på at levere varer til kunden så hurtigt som muligt. nordic-designs.dk tilstraeber hele tiden at fører hele sortimentet som lagervarer, og nordic-designs.dk kan derfor i de fleste tilfælde have varen klar til afsendelse inden for 1-2 hverdage, efter at vi har modtaget din bestilling. En afvigelse fra dette vil blive meddelt til kunden hurtigst muligt.
Varer der bestilles mandag – fredag inden kl. 11.00, sendes samme dag. Helligdage som falder fra Mandag til Fredag anses ikke som leveringsdage. Levering sker med GLS er fragtfri ved bestilling for over 499,00 DKK,  ellers er pris for levering 39,00 DKK. nordic-designs.dk leverer kun til Danmark, eksklusiv Grønland og Færøerne.

3. Priser
Alle priser er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. De priser, der er angivet for de enkelte produkter på nordic-designs.dk er eksklusiv leveringsomkostninger.

4. Betaling
For at handle på nordic-designs.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. På nordic-designs.dk kan du betale med Mobilepay, Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA, Eurocard/MasterCard og Maestro. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort og Mobilepay. Beløbet hæves først fra din konto, når varen er afsendt til din angivne leveringsadresse. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.
Alle betalingstransaktioner gennemføres via det sikre betalingssystem ePay, der er godkendt af NETS. Alle kortoplysninger transmitteres krypteret via en SSL kryptering (Secure Socket Layer).

5. Fortrydelsesret
Køber kan uden begrundelse træde tilbage (fortrydelsesret) fra den indgåede aftale inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, køber har modtaget sin vare. Køber skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os meddelelse om, at køber ønsker at fortryde sit køb. Meddelelse skal ske skriftligt til nordic-designs.dk på kontakt@Nnordic-designs.dk.
I din meddelelse skal der oplyses ordrenummer, som findes på ordrebekræftelsen. Køber kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give nordic-designs.dk tydelig besked herom. Hvis køber fortryder sit køb, refunderer nordic-designs.dk det fulde beløb, dog ikke forsendelse omkostning.
nordic-designs.dk refunderer beløbet til køber uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter meddelelsen om at gøre brug af fortrydelsesretten er modtaget hos nordic-designs.dk. nordic-designs.dk gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaction.

Returnering af varer – Hvis køber benytter sig af sin fortrydelsesret, skal køber afsende eller aflevere varen til nordic-designs.dk uden unødig forsinkelse dog senest 14 dage efter den dato, hvor køber har meddelt nordic-designs.dk, at man oesker at benytte sig af sin fortrydelsesret. Køber skal selv afholde omkostningerne ved returnering af varen, og koeber er ansvarlig for at varen er forsvarligt emballeret. Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, herunder som følge af forkert håndtering af varen. Varen bedes returneret i original emballage. Manglende eller beskadiget original emballage medfører oftest en forringelse af varens handelsværdi.

For at få det fulde beløb retur, skal koeber returnere varen i samme stand og mængde, som du modtog. Har varen været i brug eller monteret ukorrekt vil nordic-designs.dk foretage en værdiberegning i forhold til, hvilken værdi varen vil have ved gensalg.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Vi modtager ikke forsendelser, som er sendt ufranko eller pr. efterkrav.

Er varen betalt med dankort, returneres beløbet altid hertil.

Er varen betalt med overførsel til vores konto, beder vi dig vedlægge oplysninger om kontonr., hvortil beløbet for varen kan refunderes .

Varen skal sendes til adressen nordic-designs.dk – c/o Langkjaer Detail Aps – Algade 30 – 4230 Skælskør. Der bedes vedlagt kopi af faktura.

Vi bestræber os på, at returnere dit tilgodehavende i løbet af 8-10 dage, men i perioder med ferie eller travlhed, kan der gå lidt længere tid.

6. Reklamationer
Når du handler på nordic-designs.dk finder købelovens bestemmelser anvendelse. Hvis du mener, at din vare har fejl eller en mangler, skal du kontakte vores kundeservice. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er. Du skal kontakte os snarest muligt og inden for kort tid efter, at du er blevet opmærksom på fejlen eller manglen.
Vi yder 24 måneders reklamationsret på alle produkter som du finder på nordic-designs.dk

7. Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på nordic-designs.dk, telefon: 58194284 eller på mail support@nordic-designs.dk. Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning kan du klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

8. Center for Klageløsning
Online Dispute Resolution, eller ODR, er et nyt online klageorgan som er udviklet som en hjælp til forbrugere, der har behov for assistance til at få behandlet en klage vedrørende et køb på nettet. Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til (indsæt rette klagenævn for din webshop, eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

9. Personoplysninger
Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig (herunder navn, adresse, telefonnummer og mailadresse, oplysninger om dine køb og betalingsdata), for at kunne opfylde aftalen med dig, for at kunne efterkomme dine anmodninger og for at kunne sende dig nyhedsbreve og markedsføring. Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil, dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med en omstrukturering eller salg af vores aktivitet. Al behandling og videregivelse af personoplysninger vil ske i overensstemmelse med Persondataloven. Den dataansvarlige er nordic-designs.dk, Algade 30 -4230 Skælskør, og du kan ved henvendelse hertil få oplysninger om, hvad der er registreret om dig. De registrerede oplysninger opbevares i 5 år i overensstemmelse med bogføringsloven.

10. Forsikringer
Vi anbefaler at du altid har en ansvarsforsikring der dækker dine indkøb.

11. Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos nordic-designs.dk. Er du under 18 år, skal du have skriftlig samtykke fra en forældre eller værge.

12. Kontakt
Vedrører din henvendelse om køb på www.nordic-designs.dk, bedes du kontakte vores kundeservice på support@nordic-designs.dk. Alle mails besvares indenfor 24 timer. Hvis du ønsker at kontakte nordic-designs.dk hovedkontor paa hverdage, kan du kontakte os på Tlf. 5819 4284

Pin It on Pinterest

Share This